T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAHÇELİEVLER - Siyavuşpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Multilanguage Learning to Know

 

22-06-202004-07-2020

 

 

 

 

MULTILANGUAGE LEARNING TO KNOW

 

Siyavuşpaşa Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi olarak 2019 teklif çağrısı döneminde ERASMUS + Programı KA229 Okullar Arası Değişim Ortaklıkları Projeleri kapsamında ortağı olduğumuz;

"2019-1-BG01-KA229-062252_3" numaralı "Multilanguage learning to know" isimli projemiz Ulusal Ajans tarafından desteklenmeye değer bulunmuştur. 

 

Projemiz kapsamındaki ortak ülkeler; koordinatör Bulgaristan olmak üzere;

Türkiye,

Portekiz ve

Çekya olmak üzere toplam 4 ülkedir.

Yabancı dil öğrenerek, karşımızdaki insanları daha rahat anlarız ve kendimizi daha rahat ifade ederiz. Bizden farklı kültürlerin de olduğunun farkına vararak, ufkumuzu geliştirebiliriz. Öğrenilen dildeki gelişmeleri daha rahat ve yakından izleyerek bundan faydalanabiliriz. Her durumda, hep bir adım önde olabiliriz. Yeni nesil olan gençlerimizin gelişimine ve gelecekteki hayatlarında fırsatlarının artmasına yardımcı olabiliriz. 

İşte bu sebepledir ki Siyavuşpaşa Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi olarak 'yabancı dil öğrenmeyi bilmek' temalı proje ile katılımcılarımıza destek oluyoruz. 2019 teklif çağrısı döneminde ERASMUS + Programı KA229 Okullar Arası Değişim Ortaklıkları Projeleri kapsamında ortağı olduğumuz, "2019-1-BG01-KA229-062252_3" numaralı "Multilanguage learning to know" isimli projemiz Ulusal Ajans tarafından desteklenmeye değer bulunmuştur ve ülkeler arası işbirliğinin kullanılarak eğitim sistemleri ile uygulamalarında kalitenin geliştirilmesini, yeniliklerin teşvik edilmesini ve okullar arası değişimin Avrupa boyutunun güçlendirilmesini amaçlayan bu program kapsamında, ortak ülkeler olan Portekiz, Bulgaristan, Türkiye ve Çekya'nın dil ve kültürünü katılımcılara tanıtıp, hareketlilik boyunca ev sahibi ülkenin dili, edebiyatı, sanatsal ve kültürel faaliyetleri öğrenilmektedir. 

Projemiz, aşağıdaki hedefleri kapsamaktadır:

-          En az iki yabancı dili konuşabilmek,

-          Çok kültürlü anlayış geliştirme,

-          Kendi potansiyelinin farkında olma ve kendine güven.

Hedeflere;  öğrencilerin proje faaliyetleri aracılığıyla kuracağı iletişim ve sosyalleşmelerinin yanı sıra proje sonunda da devam edecek olan katılımcıları birbirine bağlayan arkadaşlıkları ile ulaşılacaktır. Projede, hedefleri gerçekleştirebilecek ve bu hedeflere katkıda bulunabilecek kurumlar yer almaktadır. Tüm ortaklar sunumlar, geri bildirim anketleri, filmler, blog, posterler, sözlükler, kültürlerarası atölye çalışmaları, fotoğraf sergisi vb tüm etkinlikleri projenin Facebook grubuna yükleyecek ve sonuç olarak projenin nihai hedeflerine ulaşılacaktır.

Öğrenciler, kendilerini uluslararası bir ortamda ve farklı bir dilde, farklı şekillerde kendilerini ifade etme fırsatına sahip olacaklar. Bu; onların katıldıkları faaliyetlerden sonra onlarda farkındalık geliştirerek yabancı dil becerilerini artıracaktır. Bu faaliyetlerle, önceki dillerinden bağımsız olarak farklı sosyal ve kültürel geçmişe sahip akranlarıyla buluşacaklar ve aktif olarak katılarak işbirliği içinde karşılıklı kültürel alışverişler yapacaklar.

 

KATILIMCILARIN SEÇİMİ

Projemizde de belirtilmiş olduğu üzere, projemizde katılımcı öğrencilerin seçimi belli kriterlere göre yapılmıştır:

 

-          Tüm katılımcılar bir önceki eğitim-öğretim yılındaki başarı ortalamalarına bakılarak ve Motivasyon Mektupları alınarak seçilecektir

-           İngilizce bilgi ve beceri seviyesi en önemli kriterlerden biridir; hem öğrenci, hem öğretmen için geçerli olarak katılımcıların İngilizce seviyesinin iyi derecede olması önemlidir çünkü proje konusu olarak her ülkenin dili ve kültürü İngilizce aracılığı ile öğretilecektir. Ayrıca, bu şartları taşıyan öğrenciler, Proje Yönetim Ekibi tarafından yazılı ve sözlü mülakata alınarak şeffaf ve saydam seçimle etkinliklere seçilmektedir.

-          Katılımcının, tavır ve davranış açısından da örnek olması ve ülkemizi temsil etmesi açısından şeffaflık ve saydamlık ilkesi gereğince Rehberlik Servisi ile birlikte çalışılarak belirlenmesine karar verilmiştir.

-          Ev sahibi okuldaki öğrenciler, yabancı akranlarını ağırlayacak ve arkadaşlarının farklı ve bilmedikleri bir ortamda ve dilde daha rahat hissetmelerine yardımcı olacaktır.

 

Bu kriterler ışığında, tüm katılımcılar, adil ve şeffaf bir süreç izlenerek; hem yazılı, hem de sözlü sürece tabi tutularak seçilmektedir.

Aşağıda, proje katılımcıları belirlenirken bazı kareler yer almaktadır

22-06-202022-06-202022-06-202004-07-202004-07-2020

PROJEDEKİ GÖREV DAĞILIMI

 

Her katılımcı ülkenin yapması gereken hem genel, hem özel görevler bulunmaktadır.

Türkiye ortağı ve Siyavuşpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak, genel olarak yapmamız gereken görevler şunlardır:

-          Proje Yönetim Ekibi oluşturmak,

-          Yurt dışı faaliyetlerde görev alacak katılımcıları seçmek,

-          Tüm ortaklar arasında sürekli iletişim içinde bulunmak,

-          Proje için ortak logo seçmek,

-          Organizasyon sırası kendinde olunca gerekli düzenlemeleri ve organizasyonları yapmak,

-          Hareketlilikle ilgili bilgileri okul sitesi ve proje Facebook sayfasında paylaşmak,

-          Ara raporu hazırlamak,

-          Final raporu yazımında işbirliği yapmak.

 

Spesifik olarak ise kurum olarak her hareketlilik sonrası Google Değerlendirme Anketlerini hazırlayarak tüm katılımcılara sunmak ve form sonuçlarını koordinatörle paylaşmak.

 

Tüm faaliyetler tamamlanmakta ve ekip olarak çalışılmaktadır.

21/10/2019 – 25/10/2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen ilk hareketlilik sonunda Gooğle Değerlendirme Anketleri tüm katılımcılara sunulmuş ve sonuçları koordinatör ile paylaşılmıştır.

 

 

HAREKETLİLİKLER

 

1. BULGARİSTAN, VRATSA

İlk hareketlilik olarak, ev sahibi ülke olan Bulgaristan / Vratsa'da, 21/10/2019 – 25/10/2019 tarihleri arasında katılımcı öğrencilerimiz Melisa GÜNTER, Buse Nur ÇELİK, İrem AYDEMİR, Tuba DEMİRTAŞ, Melisa AKDENİZ, Gizem Saliha ÖZTABAK olmak üzere altı öğrenci ve İngilizce Öğretmenlerimiz Pınar BAYTAR ve Sevilay ERGİN olmak üzere iki öğretmen hareketliliği tamamlamıştır.

Hareketlilik sonunda, öğrencilerimiz sahip oldukları İngilizce becerisini geliştirerek; haznelerine yeni bir dil daha kattılar; sahip oldukları bilgiyi deneyimleme fırsatı buldular. Yaparak-yaşayarak öğrenme gerçekleşti ve öğrencilerin kendilerine olan güveni arttı. Yabancı dile olan endişelerini yenerek, artık konuşabileceklerinin; kendi potansiyellerinin farkına vardılar. Farklı kültürler tanıma fırsatı bularak, unutamayacakları ve onlar için çok kıymetli olan deneyim ve bilgilerle ülkemize döndüler. 

Hareketlilik kapsamında ev sahibi ülke olan Bulgaristan'ın dili Bulgarca öğrenildi. Bulgar Dili, Bulgar Edebiyatı, Bulgar Alfabesi, önemli tarihi günleri ve projede belirlenmiş olan sayılar, aile üyeleri, sevmek-sevmemek kalıpları gibi bir dilin temeli kabul edilen konular çalışıldı. Ayrıca bu süreçte, ev sahibi okul ve öğretmenler tarafından, katılımcılara Bulgarca, Bulgar Dili ve Edebiyatı, Bulgaristan'a özgü sanatçılar ve ressamlar, kültüre özgü önemli tarihi günlerinden ve Bulgar kültüründen bahsedildi.

Hareketlilik boyunca işbirlikçi çalışmalarla, yukarıda bahsi geçen başlıkların  öğrenilmesinin yanı sıra gün gün yapılan çalışmalar özetle aşağıdaki gibidir:

-          21 Ekim 2019

* Bulgar Dili Dersi – Bulgar Dili'nin Tarihi ve Rol Oynayan Önemli Kişiler,

* Proje Yetkili Kişiler Toplantısı: Şimdiye Kadar Ne Yapıldı? Ne yapılmalı? Proje Uygulama ve Yönetimi ile ilgili konuların konuşulması.

 

-          22 Ekim 2019

* Bulgar Dili Öğretimi

* Vratsa'ya özgü ünlü Bulgarlar ve öğrencilerin sunumları (Okullarının ve ülkelerinin tanıtımı ile ilgili sunumlar)

 

-          23 Ekim 2019

* Bulgar Dili Öğretimi

* Öğrenciler ve öğretmenlerin tamamlayacakları Bireysel Ödevler

* Modern ve Geleneksel Bulgar Müziği

 

-          24 Ekim 2019

* Bulgar Dili Öğretimi

* Bulgar Öğrencilerinin Bulgaristan Tarihi ile İlgili Sunumu

 

-          25 Ekim 2019

* Bulgar Dili Öğretimi

* Sertifikaların Dağıtılması ve Kapanış

 

 

Program kapsamında, proje logosu seçiminde Vratsa ev sahipliğinde katılımcı ülkeler Portekiz, Bulgaristan, Çekya ve Türkiye ekiplerinin oylaması sonucunda ortak karar ile hareketlilik öncesi hazırlanmış olan logolar arasından, Gizem Saliha ÖZTABAK adlı öğrencimizin çizmiş olduğu proje logosu kabul edildi.  

 

04-07-202022-06-2020

 

Bulgaristan / Vratsa hareketliliğine dair bazı fotoğraflar aşağıdaki gibidir:

 

22-06-202022-06-202022-06-202022-06-202022-06-2020

 04-07-2020

22-06-2020

04-07-202004-07-202004-07-202004-07-2020

Hareketlilik tamamlandıktan sonra proje kapsamında, hareketliliğe katılan öğretmen ve öğrenciler, okula dönünce 1 ayda toplamda 16 saat olmak üzere öğrendiklerini  arkadaşlarına ve okula sundu ve deneyimlerini paylaştılar. Bu çalışmalar sırasında, tüm öğrencilerimiz, yeni bir yabancı dili yaparak-yaşayarak öğrenmenin ne kadar değerli olduğunun farkına vararak arkadaşlarıyla etkili bir öğrenme-öğretme ortamında işbirlikçi öğrenme metoduyla yabancı dil haznelerine Bulgarca'yı dahil ettiler ve deneyimlerini okuldaki arkadaşlarına aktardılar. Bu faaliyetleri İngilizce yaparak yabancı dil olarak İngilizce'nin önemini anladılar ve kendilerine güvenlerini tazelediler.

Bu çalışmalarla ilgili bazı fotoğraflarımız aşağıda yer almaktadır:

 

   04-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-202004-07-2020

 

İKİNCİ HAREKETLİLİK: PORTEKİZ / VİLA VERDE HAREKETLİLİĞİ HAZIRLIKLARI

 

İkinci hareketlilik olan Portekiz / Vila Verde hareketliliği, 21/03/2020 – 25/03/2020 tarihindeydi. Covid-19 pandemisi sebebiyle, tüm ülkelern ortak kararı ile ileri bir tarihe ertelenmiştir. Okulumuz olarak, Portekiz'de gerçekleştirilecek olan hareketlilik için gerekli hazırlıklarımız, çalışmalarımız ve toplantılarımız öğretmenlerimiz ve öğretmenlerimizle yapılmıştır.

 

 

 

 04-07-202004-07-202004-07-202004-07-2020

 

PROJE TANITIM VE YAYGINLAŞTIRILMASI

 

Projemizin tanıtımı ve yaygınlaştırması ile ilgili çalışmalar, projemizin kabul edilmesinden itibaren devam etmekte olup, ortaklarla birlikte işbirliği içerisinde yürütülmeye devam edilmektedir.

Projemizin yaygınlaştırılması ile ilgili çalışmalar ve yazılarımızı aşağıdaki linklerde de mevcuttur.

Okulumuzun ve projemizin sosyal medya sayfalarında da projemizle ilgili faaliyetler paylaşılmaktadır.

Ayrıca Covid-19 pandemisi sürecinde okulumuz öğrencileri, ortak ülke dillerinde 'evdekal' diyerek birbirlerine destek olmuşlardır. Bununla ve projemizin tüm haberleriyle ilgili videolar, okulumuzun ve projemizin sosyal medya hesaplarında bulunmaktadır.

 

https://www.instagram.com/syvspsmtal/

https://www.facebook.com/siyavuspasa.mtal

https://www.facebook.com/groups/2416893681961729

https://www.instagram.com/bahcelievlermem/

https://www.facebook.com/bahcelievlermem

http://bahcelievler.meb.gov.tr/www/ilcemiz-siyavuspasa-mtal-erasmus2019-ka229-projesi/icerik/1616

İngilizce Öğretmenimiz Sevilay ERGİN'in projemizin yaygınlaştırılması amacıyla hazırlamış olduğu yazılar bazı sitelerde yayınlanmıştır.

https://www.egitimhane.com/multilanguage-learning-to-know-ka229-projesi-h21751.html

https://www.bilimsenligi.com/erasmus-ka229-multilanguage-learning-to-know-projesi.html/

Ayrıca, 40 dil 40 ülke okulları ortak hazırlamış olduğumuz videoda, projemizden 3:17. saniyede bahsedilmektedir.

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=qzijiM2zzE4&fbclid=IwAR1V0BCo7xoumsXHe0UV8iVLmr7HDPGStKyOFB9j-rNLGxvUco4ulELzTNU&app=desktop

 

Projemizin yürütülmesi, tanıtımı ve yaygınlaştırması için Facebook,  Messenger ve mail üzerinden ortaklarla görüşülmekte ve paylaşımlarda bulunulmaktadır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.06.2020 - Güncelleme: 19.10.2023 15:07 - Görüntülenme: 783
  Beğen | 12  kişi beğendi